• Regulaminy

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BASOFASHION.PL

Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży w ramach Sklepu internetowego działającego pod

adresem www.basofashion.pl, należącego do BASO Agata Sokołowska z siedzibą w Warszawie (03-

977), ul. Egipska 6/94, o numerze NIP 8631618400 reprezentowaną przez p. Agatę Sokołowską

Korzystając ze sklepu Internetowego basofashion.pl Kupujący potwierdza, iż zapoznał się treścią

regulaminu oraz akceptuje wszystkie jego zasady, oraz jest zobligowany do ich przestrzegania.

Niniejszy regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Sprzedawcą a

Kupującym. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja regulaminu przez Kupującego.

Zostaje udostępniony zgodnie z wymogami art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o

świadczeniu usług drogą elektroniczną tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 344. Równocześnie wypełnia obowiązki

informacyjne przewidziane treścią art.12 ust.1oraz art.18 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach

konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287).

§1. Definicje

Dla celów Regulaminu znaczenie obejmują poniższe terminy:

Sklep – Sklep Internetowy prowadzony pod adresem www.basofashion.pl

Sprzedawca – firma BASO Agata Sokołowska z siedzibą w Warszawie (03-977), ul. Egipska 6/94, o

numerze NIP 8631618400 reprezentowaną przez p. Agatę Sokołowską

Kupujący (określany także jako Klient, Usługobiorca) – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do

czynności prawnych, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna, która nie posiada osobowości

prawnej a zdolność prawną, korzystająca ze sklepu Internetowego www.basofashion.pl

Konsument – Kupujący, który jest osobą fizyczną, składa zamówienie w sklepie Internetowym w

zamiarach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością zawodową czy gospodarczą. Klient

będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego

Przedsiębiorca – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 431 Kodeksu Cywilnego

Przedsiębiorca działający w imieniu praw konsumenta – Klient to osoba fizyczna, która zawiera

umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, jeżeli z treści

umowy wynika, że nie ma ona charakteru zawodowego, w szczególności z uwagi na prowadzoną

przez nią działalność gospodarczą, zgodnie z do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności

Gospodarczej. Do takich przedsiębiorców stosuje się również postanowienia niniejszego regulaminu

dotyczące klientów jako konsumentów, z wyjątkiem przepisów artystycznych. 558¹ Zdanie drugie

Kodeksu Cywilnego. Przepisy sztuki. 563 i art. art. 567 § 2 Kodeksu Cywilnego;

Produkty (Towar lub Towary) – produkt oferowany Klientowi przez Spółkę za pośrednictwem Sklepu

Internetowego

Zamówienie – deklaracja Klienta o zakupie Towaru oferowanego przez Sklep za pośrednictwem

Sklepu Internetowego, określone przez prawidłowe wypełnienie formularza dostępnego na Stronie,

które wskazuje dane klienta bądź osoby działającego w jego imieniu oraz Produkty, które Klient

zamierza nabyć poprzez Sklep Internetowy. Zamówienia można dokonać poprzez Stronę.

Transakcja – umowa pomiędzy Klientem a Sklepem, jej przedmiotem jest zakup Produktów zgodnie z

postanowieniami regulaminu Sklepu, na podstawie Zamówienia złożonego przez Klienta i

potwierdzonego przez SklepPłatność – świadczenie pieniężne Klienta dokonywane z tytułu Transakcji. Płatności realizowane są

przelewem na konto bankowe firmy BASO Agata Sokołowska prowadzone w banku Credit Agrigole

pod numerem 56 1940 1076 3280 8755 0000 0000

Dni robocze – wszystkie dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy

na ternie Polski

Doręczyciel – firma przewozowa, za pośrednictwem której realizowane są dostawy produktów do

Klienta

Konto – oznaczone przez Klienta indywidualnym Loginem i Hasłem, pozwalające na korzystanie z

dodatkowych funkcjonalności oraz usług Strony. Konto daje możliwość zachowywania i zapisywania

informacji o danych adresowych Klienta, historii Zamówień

Newsletter – usługa umożliwiająca Klientowi otrzymywanie od Sklepu cyklicznych informacji

handlowych za pomocą środków komunikacji, w tym informacji o nowościach, promocjach. Zapis jest

dobrowolny, wyrażany poprzez wskazanie adresu e-mail i numeru kontaktowego Klienta

§2. Wymogi techniczne

W celu prawidłowego dokonywania Zamówień niezbędne jest dysponowanie przez Klienta:

Urządzenia z dostępem do Internetu, z przeglądarką internetową w wersji aktualnej dla danego

systemu operacyjnego, przeglądarki wbudowanej w urządzenie

Aktywnego adresu e-mail

Klient ma możliwość zarejestrowania Konta na Stronie

Sklep nie gwarantuje prawidłowego funkcjonowania Strony na urządzeniu, które nie spełnia

minimalnych wymogów. Jeśli wymagania techniczne nie zostaną spełnione, Sklep poinformuje

Klienta odrębnym komunikatem po wejściu na Stronę Sklepu, tym samym informując o konieczności

zainstalowania dedykowanej przeglądarki bądź jej aktualizacji

Przesyłanie danych jest chronione protokołem SSL, co w efekcie umożliwia przesyłanie danych

pomiędzy urządzeniem Klienta a Stroną w sposób zaszyfrowany

W celu zabezpieczenia własnego urządzenia i informacji udostępnionych na Stronie Klient powinien

postępować zgodnie z ogólnie określonymi zasadami bezpieczeństwa w sieci.

§3. Warunki korzystania ze strony

Klient korzystając ze Strony ma możliwość uzyskania informacji o ofercie Sklepu Internetowego oraz

złożenia Zamówienia i dokonania Transakcji kupna.Przekazując dane w ramach umowy, Klient ma obowiązek wskazania prawidłowych informacji. Nie

może podać danych niezgodnych z prawem m.in. treści sprzeczne z dobrymi obyczajami, naruszające

dobra osobiste, informacje nieprawdziwe, informacje niechciane, treści zakłócające prawidłowe

funkcjonowanie Strony

W przypadku naruszenia powyższych postanowień przez Klienta, Sklep ma możliwość zablokowania

dostępu do Strony oraz powiadomić organy o stwierdzeniu bądź naruszeniu przepisów prawa. Sklep

nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta w wyniku działań niezgodnych z tym

postanowieniem lub innymi działaniami, które stanowią naruszenie prawa.

Sklep nie ponosi odpowiedzialności za realizację Zamówień zgodnie z informacjami przekazanymi

przez Klienta, w momencie, gdy informacje te były nieprawdziwe i miało to wpływ na jej wykonanie.

§4. Warunki wykonywania zamówień

Klient może dokonać zamówienia przy użyciu formularza dostępnego na stronie .Przedstawione

opisy, zdjęcia oraz ceny widocznie na stornie nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z dnia 23

kwietnia 1964 roku Kodeksu Cywilnego, są wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży.

Produkt zamówiony w Sklepie dostarczany jest na terytorium wybranych państw europejskich.

Spółka prowadzi za pośrednictwem Sklepu sprzedaż detaliczną.

Możliwość składania zamówień dostępna jest przez cały czas, tj., przez 24 godziny na dobę, przez 7

dni w tygodniu. O przerwach w dostępie Strony Klienci będą informowani powiadomieniem

zamieszczonym na Stronie.

Produkty oferowane przez Sklep są fabrycznie nowe i wolne od wad prawnych, wprowadzone na

rynek zgodnie z przepisami prawa.

Zamówienia przyjmowane są za pośrednictwem Strony. Zakup zostaje potwierdzony informacją

zwrotną na podany adres mailowy Klienta.

Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie treści niniejszego regulaminu.

Brak akceptacji uniemożliwia skorzystanie z opcji nabycia Produktu za pośrednictwem Sklepu

Internetowego.Niezbędnym elementem procedury Zamówienia jest podanie danych osobowych wskazanych w

formularzu Zamówienia, oznaczony jako obligatoryjne oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie

danych osobowych w celu realizacji i obsługi Zamówienia. Podanie danych osobowych określonych

jako obligatoryjne jest dobrowolne, ale konieczne do złożenia Zamówienia. Podanie nieaktualnych

lub nieprawdziwych danych może uniemożliwić realizacje Zamówienia.

W sytuacjach, które wzbudzają wątpliwości co do informacji Zamówienia lub danych Klienta,

pracownik może skontaktować się z Klientem w celu wyjaśnienia wątpliwości, telefonicznie lub

mailowo.

Celem Sklepu jest zapewnienie dostępności wszystkich Produktów oraz terminowej dostawy. W

przypadku problemów z realizacją Sklep skontaktuje się z Klientem. Jednocześnie może

zaproponować spełnienie świadczenia zastępczego, które odpowiada tej samej jakości, przeznaczeniu

i cenie.

Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia przez Sklep, Klient ma prawo odstąpić od Zamówienia

lub dokonać modyfikacji poprzez bezpośredni kontakt ze Sklepem. Warunki takiego odstąpienia

określane są indywidualnie.

Dostarczenie zamówienia następuje w terminie do 5 Dni Roboczych od daty złożenia zamówienia i

dokonania Płatności. Chyba, że w opisie Produktu podczas składania Zamówienia wskazano inny

termin. W sytuacji braku możliwości zrealizowania Zamówienia we wskazanym terminie, Klient

zostanie niezwłocznie poinformowany o tym fakcie oraz określonym terminie wykonania usługi.

Sklep Internetowy może sprzedawać określone Produkty po obniżonych cenach tytułem promocji,

przeceny lub wyprzedaży w wybranych przez siebie okresach. Ceny Produktów mogą obowiązywać

przez określony okres lub do wyczerpania zapasów.

Do każdego Zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży (paragon, faktura VAT) po

skompletowaniu i przygotowaniu do wysyłki Produktów objętych Zamówieniem.

§5. Ceny i koszty dostarczenia

Ceny obejmują podatek VAT.

Dla obu stron wiążące są ceny obowiązujące w chwili składania Zamówienia.Ceny Produktów nie zawierają kosztów dostarczenia.

Koszty dostawy Produktów w ramach zamówienia ponoszone są przez Klienta, zgodnie z cennikiem

usług na Stronie. Koszty pokrywane są przez Klienta w chwili dokonywania Płatności.

Zamówiony Produkt dostarczany jest Klientowi przez Doręczyciela wybranego przez Sklep na adres

wskazany w zamówieniu. Aktualnie dostępne sposoby dostawy dostępne są podczas procedury

składania Zamówienia.

§6. Dokonywanie płatności

Za wszystkie zakupy dokonane na stronie klient wykonuje przelew na konto bankowe wskazane w

mailu potwierdzającym zamówienie

Płatność uznaje się za dokonaną w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie sklepu.

§7. Dane osobowe

Dane osobowe Klienta, który dokonał Zamówienia w Sklepie przetwarzane są w zakresie wykonania

Transakcji, zgodnie z art. 18 ustawy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Szczegóły dotyczące

przetwarzania danych osobowych zostały opisane w zakładce Polityka Prywatności.

§8. Reklamacje

Sklep ma obowiązek dostarczy Produkty wolne od wad. Na zasadach określanych przez Kodeks

Cywilny, Konsument oraz Przedsiębiorca działający na prawach konsumenta, ma prawo do złożenia

reklamacji.

Zgłoszenie reklamacji przez ww. Klienta może nastąpić poprzez:

Przesłanie na adres mailowy lub listem Sklep wypełnionego formularza reklamacyjnego na adres

basofashion@vp.pl Zgłaszając reklamacje Klient powinien określić swoje żądania związane z

wadliwością Produktu.

Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest wykazanie przez Klienta potwierdzenia zawarcia

Zamówienia. W tym celu sugeruje się przesłanie z reklamacją dowodu zawarcia Zamówienia.Na ogół nie traktuje się wad obciążających sklep z tytułu:

uszkodzeń mechanicznych

uszkodzeń spowodowanych nienależytym użytkowaniem, używaniem w sposób niezgodny z

przeznaczeniem.

Jeśli Produkt jest obarczony wadą Konsument może żądać: naprawy Produktu, obniżenia ceny

Produktu, wymiany Produktu, odstąpienia od umowy sprzedaży (jeśli powyższe nie jest możliwe).

Sklep może odmówić spełnienia żądania naprawy lub wymiany, w przypadku gdy doprowadzenie do

zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta staje się niemożliwe bądź w

porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności wymaga nadmiernych

kosztów. Koszt wymiany lub naprawy obciąża Sklep.

Sklep może odmówić spełnienia żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy i zaproponować

na to miejsce naprawę bądź wymianę, pod warunkiem ich natychmiastowej realizacji oraz braku

nadmiernej niegodności dla Klienta.

Konsument ma możliwość zmiany propozycji Sklepu tj. wymianę na naprawę lub naprawę na

wymianę, chyba że taki wybór nie jest możliwy do wykonania bądź wymaga dodatkowych kosztów.

Sklep ustosunkuje się do żądań Klienta zawartych we wniosku reklamacyjnym nie później niż w

terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. O sposobie rozpatrzenia Klient zostanie poinformowany w

preferowany sposób wskazany w zgłoszeniu.

W przypadku niepełnych danych w złożonym wniosku Sklep zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie.

Ze względu na uprawnienia z tytułu rękojmi, Produkt nie jest objęty dodatkowo gwarancją.

§8. Zwroty

Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta, który zawarł

umowę na odległość, ma prawo odstąpienia od dokonanego Zamówienia. W tym celu należy złożyć

stosowne jednoznaczne oświadczenie w ciągu ustawowych 14 dni od daty objęcia w posiadanie

Produktu przez Klienta lub osobę trzecia do tego upoważnioną. Dla zachowania ww. terminu

wystarczy, by przedmiotowe oświadczenie zostało wysłane przez Klienta przed datą jego upływu.

Oświadczenie zwrotu może być sporządzone samodzielnie lub przy wykorzystaniu gotowego

formularza. Powinno zostać skierowane na adres Sklepu: BASO Agata Sokołowska z siedzibą w

Warszawwie (03-977), ul. Egipska 6/94 , o numerze NIP 8631618400

Uprawnienia opisane w części 8 nie dotyczą klientów będących Przedsiębiorcami w określeniu art.

431 Kodeksu Cywilnego.

Klient bierze odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, które wynikają np. z korzystania w

sposób wykraczający poza konieczny do określenia charakteru, funkcjonowania oraz cech Produktu.Z zastrzeżeniem ww. odpowiedzialności Sklep dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego

dostawy przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty podczas dokonywania

Zamówienia. Chyba że Konsument zgodził się na inną formę zwrotu, niezwiązana z żadnymi kosztami.

Jeśli Sklep nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze

zwrotem kosztów do chwili otrzymania Produktów z powrotem, bądź przedstawienia dowodu

odesłania, w zależności od tego, jakie nastąpi wcześniej.

Konsument ponosi koszty odesłania Produktu do Sklepu.

Korzystając z prawa odstąpienia Klient obowiązany jest do zwrotu Produktów w stanie

niezmienionym. Sklep zaleca, aby zwroty dotyczyły jedynie Produktów kompletnych,

nieuszkodzonych i nieużywanych.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku

Umowy Sprzedaży:

a. b. c. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt indywidualny, wyprodukowany według

wytycznych Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.

w której przedmiotem świadczenia jest Produkt doręczany w zapieczętowanym opakowaniu,

który ze względu na swój charakter zostaje nierozłącznie połączony z innymi elementami.

w której przedmiotem świadczenia jest usługa wykonana za wyraźną zgodą Konsumenta,

który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia

przez Sklep utraci prawo do odstąpienia od umowy.

Wykonując prawo odstąpienia Klient powinien przestawić fakt zawarcia Zamówienia. Zwrot towaru

powinien nastąpić nie później niż w trakcie 14 dni od daty przedstawienia oświadczenia o

odstąpieniu. Produkt należy odesłać przed jego upływem.

Koszt odesłania Produktu w przypadku odstąpienia obciąża Klienta.

Zwrot środków za odesłane Produkty zostanie zrealizowany w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez

Sklep zwracanych Produktów. Należność zwraca jest w taki sam sposób, w jaki zostało opłacone

Zamówienie.

§9. Sposoby rozwiązywania sporów

Spory pomiędzy Klientem a Sklepem, które wynikają z dokonanego Zamówienia lub zawarcia umowy

będą rozpatrywane przez sąd właściwy w ramach przepisów kodeksu postępowania cywilnego.

Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń bądź reklamacji.

§10. Postanowienia końcowe

Zamówienia dokonywane są między Klientem a SklepemZaleca się, by Klient dokładnie sprawdził przesyłkę zaraz po jej doręczeniu, jeszcze przed

potwierdzeniem jej odbioru Dostawcy. Ma to na celu sprawdzenie czy Produkt nie posiada uszkodzeń

mechanicznych. W przypadku uszkodzeń zaleca się, by Klient zażądał od doręczyciela sporządzenia

protokołu szkody. W przypadku gdy opakowanie przesyłki ma ślady uszkodzenia, zaleca się by klient

nie przyjmował paczki, a o problemie niezwłocznie powiadomił Sklep.

W sprawach, które nie zostały uregulowane w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy prawa

powszechnie obowiązującego.

§11. O zmianach w regulaminie

Niniejszy regulamin może być zmieniany przez Sklep w drodze złożonego na Stronie oraz w drodze

korespondencji elektronicznej skierowanej do użytkowników Strony posiadających własne Konto na

Stronie internetowej oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczasowych postanowień regulaminu

obejmującego nową treść regulaminu lub jego poszczególnych postanowień. Okres wypowiedzenia

(stanowiący jednocześnie termin wejścia w życie nowych postanowień regulaminu) zostanie

określony przez Sklep, jednakże nie będzie on krótszy niż 7 dni od daty złożenia przez Sklep

oświadczenia o wypowiedzeniu, w formie opisanej w zdaniu poprzedzającym. Zmiany regulaminu nie

odnoszą skutku w stosunku do Transakcji już zainicjowanych poprzez złożenie Zamówienia - każdą

Transakcję regulują postanowienia regulaminu obowiązujące w chwili złożenia Zamówienia.